Λογοθεραπεία
Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου( δηλαδή στη λεκτική επικοινωνία ), φωνής (δηλαδή στο επίπεδο του λάρυγγα ή των φωνητικών χορδών) και ομιλίας (δηλαδή στην άρθρωση ή στη ροή) σε παιδιά και σε ενήλικες. Επιπλέον, παρεμβαίνει σε διαταραχές μάσησης και κατάποσης.
Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου( δηλαδή στη λεκτική επικοινωνία ), φωνής (δηλαδή στο επίπεδο του λάρυγγα ή των φωνητικών χορδών) και ομιλίας (δηλαδή στην άρθρωση ή στη ροή) σε παιδιά και σε ενήλικες. Επιπλέον, παρεμβαίνει σε διαταραχές μάσησης και κατάποσης.
Στο κέντρο μας, τα «παιχνίδια» με το λόγο βοηθούν παιδιά προσχολικής ηλικίας, σχολικής ηλικίας και εφήβους στην αντιμετώπιση πλήθους δυσκολιών που αφορούν αυτόν. Έχετε παρατηρήσει να μην αναγνωρίζει ήχους; να δυσκολεύεται στην παραγωγή ήχων; (π.χ αντικαθιστά το «σ» με το «θ», «θούπα» αντί «σούπα»), πολλές φορές η ροή της ομιλίας να διακόπτετε αφύσικα: επαναλαμβάνει ήχους, συλλαβές, λέξεις (π.χ το το το παιδί) ή επιμηκύνει ήχους (π.χ πππππάμε βόλτα) συνοδευόμενες από μη λεκτικές συμπεριφορές (π.χ κλείσιμο των ματιών); δυσκολεύεται να καταλάβει απλές και πιο σύνθετες οδηγίες σε ηλικία 1- 2 ετών ; δεν λέει το όνομά του 1-2 ετών; το λεξιλόγιο του είναι ανεπαρκές αναλογικά με την ηλικία του (π.χ είναι πάνω από 2,5 ετών και χρησιμοποιεί ελάχιστες λέξεις συνολικά 15 έως 20);δεν απαντά σε απλές ερωτήσεις (ποιος, πού, πότε, γιατί) σε ηλικία 3-4 ετών ; αντιμετωπίζει δυσκολίες στη γραμματική και τη σύνταξη 4-5 ετών ; δυσκολεύεται να αντιληφθεί και να χρησιμοποιήσει σωστά τον ενικό και πληθυντικό αριθμό 4-5 ετών; δεν αναγνωρίζει τουλάχιστον έξι χρώματα και έξι σχήματα 5-6 ετών; δυσκολεύεται να κατανοήσει αντίθετες έννοιες 5-6 ετών;
Προκειμένου να απαντηθούν με βεβαιότητα τα παραπάνω ερωτήματα , είναι χρήσιμο να γίνει μια αξιολόγηση λογοθεραπείας. Η έγκυρη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση (Προσχολική Ηλικία) μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη αποκατάσταση των δυσκολιών που εμφανίζει το παιδί μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης δυσκολιών στην σχολική επίδοση του παιδιού. Πρέπει να σημειωθεί ότι στο λόγο, όπως και σε όλους τους ψυχοβιολογικούς τομείς, κάθε άτομο έχει το δικό του ρυθμό εξέλιξης .Τα παραπάνω παραδείγματα αναφέρονται στο μέσο όρο τυπικής ανάπτυξης και υπάρχει πιθανότητα να βρεθούν μικρές αποκλίσεις.